30 nowych, elektrycznych autobusów dołączy do floty warszawskich Miejskich Zakładów Autobusowych, a większość dostarczy chiński Yutong

Warszawska sieć komunikacji miejskiej wzbogaci się o 30 nowych autobusów elektrycznych. Przetarg na ich dostawę został niedawno rozstrzygnięty, a 60% zamówienia ma realizować chińska firma Yutong. Informację tę przekazał Adam Stawicki, rzecznik prasowy Miejskich Zakładów Autobusowych (MZA).

Po analizie ofert, komisja przetargowa zdecydowała się na zakup pojazdów od dwóch firm – polskiego producenta Solaris oraz firmy Busnex, reprezentującej chiński koncern Yutong. Obie firmy mają za zadanie dostarczyć Warszawie łącznie 30 nowoczesnych autobusów elektrycznych.

Pierwszą część zamówienia, obejmującą dostawę 12 dwunastometrowych autobusów elektrycznych, wygrała firma Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania. Autobusy te będą mogły być ładowane zarówno za pomocą wtyczki, jak i za pomocą pantografowej ładowarki o wysokiej mocy. Autobusy marki Solaris są już dobrze znane mieszkańcom stolicy – przez ostatnie kilka lat, dwadzieścia autobusów Solaris Urbino 12 Electric kursowało po warszawskich ulicach, przede wszystkim na trasie linii 222.

Drugą część przetargu, dotyczącą dostawy 18 elektrobusów High Energy z przedłużoną wydajnością baterii, wygrała firma Busnex. Autobusy te będą również miały długość 12 metrów, ale w przeciwieństwie do poprzednich, będą mogły być ładowane tylko za pomocą wtyczki. Busnex to polski przedstawiciel chińskiego koncernu Yutong, który dostarczał autobusy na tak prestiżowe wydarzenie jak Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Katarze, gdzie dostarczył aż 888 elektrobusów. Pojazdy tej chińskiej marki można już spotkać jeżdżąc po wielu polskich miastach. W MZA jedno z nich jest obecnie testowane przez cały rok.

Adam Stawicki, rzecznik MZA, poinformował także, że istnieje możliwość odwołania się od wyników przetargu w ciągu 10 dni od jego rozstrzygnięcia.