Podczas pierwszego tygodnia od momentu otwarcia, nowo wybudowany pieszo-rowerowy most łączący Śródmieście z Pragą w Warszawie, przyciągnął blisko 200 tysięcy osób. Tłumy warszawiaków oraz turystów zapełniły obiekt szczególnie podczas weekendu inaugurującego jego funkcjonowanie oraz w trakcie świąt wielkanocnych.
Most, będący pierwszą tego typu przeprawą w stolicy, mierzy 452 metry i został udostępniony do użytku publicznego 28 marca, czyli na miesiąc przed planowanym ukończeniem budowy i dwa lata po rozpoczęciu prac. W inauguracyjnym wieczorze uczestniczył prezydent Rafał Trzaskowski wraz z licznymi mieszkańcami Warszawy.
Nowa konstrukcja opiera się na siedmiu żelbetonowych podporach. Na brzegu lewym, most rozszerza się tworząc dwie rampy przerzucone ponad bulwarami przy Wybrzeżu Kościuszkowskiego. Kształt mostu jest zmienny – przypomina formę błyskawicy, a szerokość konstrukcji wynosi od 6,9 m do 16,3 m w najszerszym miejscu nad Wisłą.
Most ma nie tylko funkcje komunikacyjne, ale również rekreacyjne. W dwóch punktach jego linia załamuje się tworząc przestrzeń, gdzie konstrukcja jest szersza. To miejsce stworzono z myślą o odpoczynku i podziwianiu widoków na rzekę oraz zabytkowe centrum miasta, wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Dla wygody odpoczywających zamontowano tu drewniane siedziska.
Pieszo-rowerowa przeprawa znacznie skróciła drogę pomiędzy lewobrzeżną Warszawą a centrum miasta, zarówno w sensie fizycznym jak i symbolicznym. Przeprawa pieszo trwa ok. 6 minut, natomiast rowerzyści pokonują ją w ciągu 2 minut. Wraz z otwarciem mostu i rewitalizacją ulic Okrzei oraz Ząbkowskiej, most staje się nową osią komunikacyjną – praskim odpowiednikiem Traktu Królewskiego.