Kulminacyjny etap budowy linii tramwajowej na Woli: otwarcie nowych jezdni ulic Kasprzaka i Redutowej

W dniu 5 lutego, w ramach finalizacji prac nad nową linią tramwajową na warszawskiej Woli, kierowcy będą mogli korzystać z nowo wybudowanych pasów ruchu na ulicach Kasprzaka i Redutowej. W ostatnim czasie, intensywnie prowadzone były prace przygotowawcze do uruchomienia trasy tramwajowej na Kasprzaku, gdzie powstało zielone torowisko o długości 2,5 km. Praktycznie wszystkie elementy tej inwestycji są już gotowe – pozostało jedynie ułożenie kilku ostatnich metrów torów na skrzyżowaniu ulic Wolskiej i Goleszowskiej. Przewiduje się, że pierwsze tramwaje zaczną kursować tę trasą najprawdopodobniej już w lutym.

Przez weekend 3-4 lutego, wykonawca linii tramwajowej na Kasprzaku – firma Strabag – przewidział malowanie linii oraz instalowanie nowych znaków drogowych. Od godziny 9:00 w poniedziałek, 5 lutego, kierowcy będą mieli możliwość jazdy według ostatecznego układu pasów ruchu. W konsekwencji, zostanie wprowadzona stała organizacja ruchu, co oznacza koniec utrudnień dla kierowców na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej. Nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka zostanie otwarta, a na węźle łączącym ulice: Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne będą już wszystkie pasy ruchu.

5 lutego o godzinie 9:00 kierowcy będą mogli także skorzystać z wschodniej jezdni ulicy Redutowej, prowadzącej w stronę ulicy Jana Olbrachta. To oznacza koniec problemów również w tym miejscu i możliwość korzystania z obu jezdni Redutowej.

Prace tramwajarzy nadal trwają na skrzyżowaniu ulicy Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Kierowcy powinni spodziewać się, że na Ordona nadal dostępny będzie tylko jeden pas ruchu. Ulicą Wolską w stronę Redutowej samochody będą mogły jechać dwoma pasami, a z trzeciego skręcają w Elekcyjną. Nie będzie natomiast możliwości skrętu w lewo w Ordona. Od strony alei Prymasa Tysiąclecia, dojazd na Odolany jest możliwy ulicą Kasprzaka do Ordona. Poza tym, za skrzyżowaniem na Wolskiej nadal dostępne będą dwa pasy ruchu, a na wysokości nowej jezdni Kasprzaka dojdzie do nich trzeci pas.

Rowerzyści będą musieli jeszcze chwilę poczekać na możliwość korzystania z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka – trwają tam prace przy przejazdach na skrzyżowaniach z ulicami Redutową i Wolską. Do czasu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą mogli korzystać z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.

Nowa trasa tramwajowa ma 3,5 km długości i cztery przystanki. Dzięki niej pasażerowie będą mogli dotrzeć z Woli do centrum miasta w kilka minut. Mieszkańcy szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolic ulicy Jana Kazimierza z niecierpliwością czekają na otwarcie tej trasy. Tramwaj będzie transportować pasażerów m.in. do przystanku kolejowego Warszawa Wola i krótszą trasą dotrze także na Bemowo.